Honlap készítés

A jó honlap hosszú távon nyereséget termel, tehát az online jelenlét (honlap, online hirdetések, és minden online tevékenység) nyereséget termel a számodra, vagy csak úri passzióként, viszi a pénzt a zsebedből.

A jó honlap figyelembe veszi a webergonómiai szabályokat, kereső-barát, megfelelő és releváns címeket és címkéket használ és végül de nem utolsó sorban, rendszeresen frissülő hasznos és minőségi tartalommal rendelkezik!

 

Webtárhely, VPS, Domain regisztráció

Kiemelt figyelmet fordítunk szervereink elhelyezésére és biztonságára ezért szervereinket a BIX (Budapest Internet Exchange) épületében az egyik legbiztosabb adat központban helyeztük el.
Fontosnak tartjuk levelező és webszervereink biztonságát, ezért a levelezés elérését csak biztonságos IMAP-on és SSL csatornán keresztül, vagy webmail-en tesszük elérhetővé. A webtárhely is csak biztonságos shell-en (SSH) és biztonságos FTP-n (FTPS) keresztül érhető el.

 

Weboldal motor

Gyakran felmerülő kérdés honlapot rendelő ügyfeleink részéről, hogy a megálmodott weboldal milyen technikával készüljön, azaz saját fejlesztésű CMS-re épüljön, vagy valamilyen széles körben elterjedt motort használjon? (WordPress)

Természetesen minden megoldásnak megvannak az előnyei és hátrányai, ezeket próbálom meg az alábbiakban összefoglalni és néhány tévhitet eloszlatni!

 

Mi az a CMS?

A CMS a Content Management System rövidítése, (magyarra fordítva tartalomkezelő rendszert jelent.)
A tartalomkezelő segítségével, elvileg, olyan felhasználók is módosítani tudják a weboldal tartalmát, akik csak minimális számítógépes ismeretekkel rendelkeznek.

 

Mikor van szükség egyedi fejlesztésű weboldalra és CMS-re?

Ha a weboldal nem általános jellegű (blog oldal, egyszerű bemutatkozó oldal, vagy egyszerű e-kereskedelmi oldal), akkor érdemes mind a frontend-et (a látogatók által látott rész) mind a backend-et célirányosan kialakítani és leprogramozni.

Minden más esetben érdemesebb valamilyen CMS motort használni.

 

Mi a különbség az egyedi fejlesztésű weboldal és a közkedvelt CMS motorok között?

Két lényeges különbséggel kezdeném: az egyedi fejlesztésű weboldal drágább és lassabban készül el mint egy CMS motort használó. Viszont minél inkább speciális a design vagy a megvalósítandó funkcionalitás, annál inkább megéri egyedi fejlesztésbe fektetni az időt és az energiát.

 

Érdemes e egy webfejlesztő cég saját CMS-ét használni a széles körben elterjedt CMS-ek helyett?

Általában nem!
Gyakran a kód (weboldal) feletti tulajdonjogot nem, csak a használati jogot kapjuk meg, ezért problémás lehet ha más fejlesztővel, programozóval szeretnénk a későbbiekben dolgozni, vagy más tárhely szolgáltatónál szeretnénk elhelyezni a weboldalunkat.

A legnépszerűbb CMS motorokat több százan vagy ezren fejlesztik, nyílt forráskódúak, ezért ha bármilyen biztonsági rés napvilágra kerül, azt nagyon gyorsan kijavítják és kiadják a frissített verziót. Ez még a nagy webfejlesztő cégek CMS motorjairól se mondható el…

 

Mik a legelterjedtebb CMS-ek?

A WordPress, Joomla, Drupal a legismertebb blogokra és weboldalakra, ezek közül a WordPress a legnépszerűbb. E-kereskedelemre is használhatóak az előbb említettek, de léteznek külön erre a célra kialakított tartalomkezelők is, a legelterjedtebbek: osCommerce, ZenCart, VirtueMart.

 

Kereső optimalizálás szempontjából melyik a legjobb tartalomkezelő?

Több felmérés is azt mutatja, hogy a WordPress alapú weboldalak szerepelnek a legjobban a Google találati listáján. De természetesen jó eredményt saját fejlesztésű weboldallal is el lehet érni.

A fentieket összefoglalva, ha egyedi és ritkán előforduló funkcionalitású szolgáltatást és ehhez kapcsolódó weboldalt tervezünk megvalósítani, akkor ne sajnáljuk rá az időt és a pénzt, keressük meg a hasonló területen a legjobb referenciákkal rendelkező csapatot és készíttessük el velük a speciális funkciókat megvalósító weboldalunkat.

Minden más esetben marad valamilyen CMS motor, mely lehet egy közösség által fejlesztett nyílt forráskódú motor vagy egy webfejlesztő team által készített. Azonban ha ez utóbbit választjuk, győződjünk meg róla, hogy választásunk nem jelenti egyben röghöz kötöttségünket is!

 

Az online jelenlét meghatározása

Manapság a felgyorsult világunkban, már az online jelenlét is sokkal komplexebb, jól megfontolt digitális marketing stratéga nélkül csak egy úri passzió vagy pénzkidobás lehet.

Számtalan szolgáltató kínál lehetőséget weboldal létrehozásra és különböző marketing “varázslattal” ígérnek soha be nem teljesülő célokat, természetesen jelentős összegért, ami egy az átlag felhasználónak követhetetlen és érthetetlen grafikonokkal és hasonlókkal bizonygatják, jó úton jár.

Természetesen mi sem áll távolabb a valóságtól, hiszen az online jelenlét kialakítása egy folyamat és varázsütésre nem megvalósítható. Inkább olyan, mint ha boltot nyitna a fő út melletti csendes kis utcában, úgy képzelje el az Ön jelenlétének kezdetét az online világban.
Meglehet, hogy napok, hetek fognak eltelni anélkül, hogy akár egy vásárló is betévedne.
Mit lehet tenni? Kihelyez egy cégtáblát, majd feltűnő de jellegzetes kirakatot és cégért csináltat később már elkezd reklámra is költeni a vevők érdeklődésének felkeltésére.

Hosszan sorolhatnám ezt a folyamatot, de meglepő módon az online világ és az offline vagyis a hagyományos kereskedelem között igen nagy a különbség. A kisbolt forgalmának növekedéséért elég nehéz lenne a fő út forgalmát beterelni a mellékutcába, na itt kezd érdekes lenni, mert ezt az online világban meg tudjuk tenni, ez a kereső optimalizálás. (SEO – Search Engine Optimization)

A keresőoptimalizálás a weblap keresőmotorokban való megjelenésének javítását jelenti “organikus” avagy nem fizetett keresési eredményekben. Általánosságban minél előbb, azaz jobban rangsorolva a találati oldalon és többször jelenik meg egy oldal a találati listában, annál több látogatást szerez a kereső használóitól.

A Domain név

Ezt gépelik be az emberek a böngészőbe, hogy megtalálják Önt. Egy jó domain név választás nagyon fontos, lényeg hogy könnyen jól megjegyezhető legyen az ügyfeleknek, tömör de frappáns akár fantázia név is lehet, lényeg hogy ez fogja képviselni az Ön által felépíteni kívánt brand-et.

(saját honlap / wordpress CMS-el) Domain: sajatnev.hu
(közösségi platform) Facebook: facebook.com/sajatnev
Google: sajatnev@gmail.com

Rengeteg google eszköz áll rendelkezésre:

  • Analytics
  • Google Ads
  • Youtube
  • Google Maps Platform
  • Search Console
  • AdSense
  • PageSpeed Insights
  • Site-Kit Plugin for WordPress